A Pécsi Kulturális Központ Apáczai Művelődési Házának fejlesztése, TOP-7.1.1-16-HERFA- 2020-00588 |
|
Kedvezményezett neve és elérhetősége |
Pécsi Kulturális Központ |
Pályázat benyújtása |
2020. február 17. |
Támogatási szerződés aláírása |
2021. január 12. |
Projektkezdés |
2019. december 1. |
Projektzárás |
2023. november 30. |
Elszámolható projektköltség |
70 564 151 Ft |
Igényelt támogatás |
70 564 151 Ft |
Megítélt támogatás |
70 564 151 Ft |
Támogatás mértéke |
100 % |
Szerződött támogatás összege |
70 564 151 Ft |
TOVÁBBI INFORMÁCIÓK A PROJEKTRŐL:
A Pécsi Kulturális Központ Apáczai Művelődési Házának fejlesztése (pvfzrt.hu)
A projekt címe: NépmesePont Pécsett, a kultúra városában
A szerződött támogatás összege: 80 000 000 Ft
A támogatás mértéke (%-ban): 100%
- a célcsoport anyanyelvi és alapkompetencia-fejlesztéséhez;
- a magyar és európai népmesével és népmesemondással kapcsolatos ismeretek átadásához,
- a népmese és szóbeli mesemondás népszerűsítéséhez,
- a gyermekek, tanulók és fiatalok személyiségfejlődéséhez, kreatív képességeik kibontakozásához;
- a szociokulturális hátrányok kompenzálásához;
- a célcsoport továbbtanulási esélyeinek növeléséhez.
- NépmesePont létrehozása és működtetése;
- NépmesePont foglalkozások megtartásához kapcsolódó munkaterv, illetve tematikák kidolgozása;
- a népmese témakörében informális és nem formális tanulási formák szervezése és megvalósítása programsorozatként, vagy többnapos programként;
- népmesemondó versenyek és felkészítő programok kialakítása és megvalósítása;
- a magyar népmesekinccsel és a NépmesePonttal kapcsolatos digitális tartalmak elkészítése és internetes közzététele a Népmesepont weboldalán;
- szakmai műhelyek az elméleti és gyakorlati szakemberek számára a témában nagy szakmai tapasztalattal rendelkező intézmények bevonásával;
- animátorok, önkéntesek felkészítése a NépmesePont keretében végzendő tevékenységek ellátására;
- meseszövegek, gyűjtések digitális közzététele;
- népmesemondással kapcsolatos hangzó-, illetve képi anyag készítése; népmesei hangoskönyv kiadása CD formátumban;
- hazai gyakorlatok felkutatása, tapasztalatok megismerése magyar népmese szakmai napok szervezése;
- a magyarországi nemzetiségek (különösen romák) mesevilágának feldolgozásával, illetve a romák mesevilágának kulturális vonatkozásaival kapcsolatos tevékenység;
- kompetenciafejlesztő táborok szervezése és megvalósítása;
- a népmeseismeret és mesemondás népszerűsítése családi program keretében;
- együttműködés a Hagyományok Házával.
A támogatás mértéke (%-ban): 100%
- A lakosság alap- és kulcskompetenciáinak fejlesztéséhez;
- A formális oktatásba való visszatérés elősegítéséhez;
- A munkaerő-piaci, illetve társadalmi re/integrációjához;
- Az anyanyelvi, digitális kompetenciák fejlesztéséhez;
- A funkcionális analfabetizmus visszaszorításához;
- A város gazdasági versenyképességének javításához a megfelelő humán erőforrás rendelkezésre állásával.
a nem formális és informális tanulási formák megvalósítása az egész életen át tartó tanulás és az andragógia eszközeinek alkalmazásával: 9 tanulási típusban, 16 tanulási program keretében, 30 különböző tematikájú program.
A kedvezményezett neve: Pécsi Kulturális Központ
A projekt címe: „Kulturális intézmények a köznevelés eredményességéért”
A szerződött támogatás összege: 25 000 000 Ft
A támogatás mértéke (%-ban): 100%
A pályázó intézmény – A Pécsi Kulturális Központ Apáczai Művelődési Háza. A Művelődési Ház és az Apáczai Nevelési Központ iskolái – Pécs hatvanezer lakosú déli városrészében 3 évtizede eredményesen működő oktatási, nevelési, gondozási, sport és szabadidős centrum.
Hagyományainkat együttműködési megállapodásokkal továbbra is meg kívánjuk őrizni. Így tovább működtetjük a modellértékű óvodaiskolánkat, a közoktatás-közművelődés kapcsolatrendszeréből táplálkozó művészeti kulturális programjainkat, a sportegységhez kapcsolódó kiemelkedő sporttevékenységünket. Továbbra is valljuk nyitott, toleráns, a környezetünkhöz alkalmazkodó pedagógiai elveinket. Egymás mellett, egymást segítve, kiegészítve él nálunk a tehetségek gondozása, fejlesztése (tehetségpont) és a rászorultak, sérültek, képzése, segítése valamint a korai fejlesztés, a sajátos nevelési igényű gyermekek integrációja.
Közművelődési intézményünk
A projekt előkészítése során elsősorban az eddigi pályázati tapasztalatokra építettünk. Ezért az együttműködő köznevelési intézmények kiválasztásakor meghívtunk saját intézményrendszerünkhöz szorosan kapcsolódó 5 oktataási intézményt:
Pécsi Apáczai Csere János Általános Iskola, Kollégium, Gimnázium, Alapfokú Művészeti Iskola
- 1. számú Általános Iskola
- 2. számú Általános Iskola
- Gimnázium
- Művészeti iskolája
- Pogányi Általános iskola,
valamint a Néri Szent Fülöp Óvodát, Pécs Hősök teréről.
Az igényfelmérés után definiáltuk a célcsoportok tagjait, kiemelten a sérült és hátrányos helyzetű vagy fogyatékkal élő gyermekek projektbe történő bevonását, majd kidolgoztuk a tématerületek és projektesemények részleteit. Ezután együttműködési megállapodásokat kötöttünk a bevont intézményekkel, és elkészítettük a szakmai tervet.
A programokról röviden:
1. számú Általános Iskola:
Kulturális óra keretében a névadó, Apáczai Csere János munkásságának bemutatását tervezzük a Magyar Kultúra Napján szervezett programon. Emellett művészeti néptánc csoport működését vállaljuk.
2. számú Általános Iskola
Intézményegységünk mozgássérült gyermekeket befogadó intézmény. A helyben megszervezett versenyek támogatásával bevontuk a játékba az érintett gyerekek szüleit, testvéreit (Családi boccia verseny) és épmozgású osztálytársaikat (Játssz velünk! Sportolj MÁS-ként! rendezvény).
Az Ifjú Párducok Klubja foglalkozás keretében különböző közösségi rendezvényeket tartottunk a tanulók ill. baráti társaságuk, szüleik, tanítóik, tanáraik részére. E pályázat keretében folytattuk a folyamatot kibővítve további lehetőségekkel: kreativitás fejlesztése pl: origami, szituációs játékokkal (pl.: activity). Etológia szakkört – jurta témanap keretében, majd öko- és sporttábort tartottunk.
Gimnázium:
Pécsi Középiskolai Amatőr Színjátszó Találkozót szerveztünk, melyen középiskolás amatőr csoportok részére bemutatkozási lehetőséget biztosítottunk. Célunk az amatőr színjátszók közötti ismerkedés, egymástól való tanulás és együtt játszás volt.
Filmklubot is szerveztünk, hogy a 14-18 éves korosztály számára a kényes serdülőkori témák felvetésére és feldolgozására új, eddig nem alkalmazott lehetőséget teremtsünk az aktuális társadalmi kérdéseket felvető filmek segítségével.
A zenekari napon a zenei táborban résztvevő diákok táborra való felkészítése történt.
Művészeti Iskola:
A társastánc témanapot és művésztánc tábort terveztünk.
Pogányi Általános iskola:
A falusi iskolában 1.-2. és 3.-4. összevont osztályokban tanuló gyakran önbizalom hiányos, gyenge belső kontrollal bíró, alacsony teljesítménymotivációjú, többnyire szociálisan éretlen, megoldási minta nélküli érzelmi problémákkal küzdő, időnként antiszociális viselkedés tüneteit mutató, alacsony önértékeléssel rendelkező gyerekeknek "AGY-MOZGATÓ" programot kínáltunk, amelynek meghatározó irányvonalát a mozgáson keresztüli fejlődés segítése, tanulás, ismeretszerzés, felfedezés képezte.
Óvoda:
Témanap – Kivirul a világ – keretében a gyermekek az óvodán kívül közvetlen környezetükben kialakított tanösvényen, közös élménypedagógiai játékokban, tevékenységekben vettek részt.
A projekt befejezési dátuma: 2019.09.30.