Pécsi Kulturális Központ

Space challenge 2020 - Versenyfelhívás!

Kezdési időpont:

2020-04-30

Záró időpont:

2020-06-01

Kategória:

Egyéb

Javasolt életkor:

Családoknak

Szervező részegység:

PKK Uránvárosi Művelődési Ház

Leírás:

 VERSENYFELHÍVÁS

A Pécsi Kulturális Központ, valamint a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Baranyai Területi Szervezetének pályázati felhívása
Űrkutatás - Space challenge 2020
A világ, így a világűr megismerése régóta foglalkoztatja az emberiséget. Űrkorszakról 1957. október 4-től a Szputnyik-1 felbocsátásától beszélünk, azonban Szokratész ókori görög filozófus már az i.e. 5. században így vélekedett:
„Az ember csak úgy értheti meg azt a világot, amelyben él, ha felemelkedik a földről a légkörön túlra.”
Az elmúlt közel 60 évben az emberiség számos eszközt juttatott a világűrbe. Volt közöttük ember nélküli és volt embert szállító űreszköz. Járt már ember a Holdon és indult űrszonda a Merkúr, a Vénusz, a Mars felfedezésére és a világűr Tejútrendszeren kívüli részeinek felfedezésére is.
1980-ban egy magyar űrhajós Farkas Bertalan egy hetet töltött a Szaljut-6 űrállomáson. 2000-től működik a Nemzetközi Űrállomás folyamatos, váltott személyzettel.
Az emberiség világűrrel kapcsolatos legújabb terve a Mars utazás és emberek által lakható település létrehozás a Mars felszínén. Ez az elképzelés számtalan kihívás elé állítja a szakembereket.
A feladat a Mars utazáshoz, a marsi kolónia létrehozásához kapcsolódik
Te hogyan juttatnád el az embereket a Mars felszínére?
Hogyan teremtenéd meg a marsi élet feltételeit?
Milyen lakóépületeket képzelsz el?
Milyen eszközökkel közlekednél a Mars felszínén?
Hogyan biztosítanád az energia és az oxigén ellátást?
Hogyan és hol termesztenél élelmiszert?
Hogyan védekeznél a marsi felszínen tapasztalható környezeti hatásoktól (hőmérséklet, viharok, meteorit becsapódások)?
Hogyan előznéd meg a környezetszennyezést?
Megoldásokat egy-egy részterületre várunk a következő kategóriákban:
Számítógépes játék, animáció, applikáció, oktató program
Olyan elvi vagy gyakorlati ötlet, megoldás, amely segítséget nyújt a Marsra készülő vagy a Marson élő embereknek.
Elektronikusan működő programozott eszköz, robot, (ev3, arduino)
Olyan működő megoldás, amely a fenti kérdések közül egyre vagy többre ad elvi vagy gyakorlati megoldást.
Számítógéppel támogatott tervezés – 3D modell
Olyan 3D terv vagy modell, amely a fenti kérdések közül egyre vagy többre ad elvi vagy gyakorlati megoldást.
Épített modell, makett (pl lego)
Olyan épített makett, modell, amely a fenti kérdések közül egyre vagy többre ad elvi vagy gyakorlati megoldást.
Nevezési feltételek:
Három korcsoportban, általános iskola felső tagozat (5 – 6, 7 – 8 osztály) illetve középiskola (9 – 12 évfolyam), maximum 4 fős közösségek.
Nevezés és a pályamunkák feltöltésének határideje: 2020. április 30. 24.00 óra.
Beküldési lehetőség: a weboldalon feltüntetett módon a regisztráció után
A videó beküldéséhez szükséges paraméterek: A videó terjedelme maximum 5 perc
Tartalma:
A csapat rövid bemutatása.
Pályázat rövid címe.
Milyen részterületre ad választ a pályamunka?
Mi a megoldandó probléma?
Milyen megoldást választottak?
Regisztrációs adatok: (regisztráció február 20-tól) Csapatnév
Név(ek) Korcsoport Iskola(k) E-mail cím/telefonszám
A korcsoport a visszaellenőrzött legmagasabb osztályba járó fiatal életkorába tartozik!
Díjazás: minden pályázó elismerésben részesül, a korosztályok legjobbjai, valamint a legtöbb közönségszavazatot kapott pályamunka értékes ajándékot kap.
A közönségszavazás határideje: 2020. június 1. 24.00 óra a honlapon
Adatvédelmi tájékoztató: A személyi adatok védelmére a Pécsi Kulturális Központ „ Adatvédelmi szabályzata” vonatkozik.
További részletek és tudnivalók: www.spacechallenge.hu


Hírlevél feliratkozás:

Galéria